20 Mart 2013 Çarşamba

My Mad Fat Diary /Şişman kız klişesine son :)


 
 
Dün " metropol günlüğü'nün " paylaşmış olduğu bu dizi için,öncelikle kendisine çok çok teşekkür ediyorum :) birde kendisi o kadar güzel yorumlamış ki ben daha ne ekleyebilirim bilmiyorum.Bence onun yorumuna bir göz atın :)
 
 
Öncelikle dizi baya rağbet görmüş,ben neden şimdiye kadar duymadım bilmiyorum :)
1.sezon sadece 6 bölüm ve 2.sezon 2014 başlayacakmış,bence çok sinir bozucu,böyle güzel bir dizi 6 bölüm mü olurmuş ya? :(
 
Konusuna gelirsek;" Rae earl" tarafından yazılmış my mad, fat teenage diary isimli romandan uyarlanmıştır, ki bu roman da aslında yazarının gerçek günlüğünden başka bir şey değildir.

" Rae earl" isimli komik ve müzik tutkunu genç kızımız, 1989 yılı itibarı ile 16 yaşındadır. Ayrıca aşırı kilolu olmaktan, annesinin ilginçliğinden ve akıl sağlığı sorunlarından musdariptir. Tabii tüm bu sıkıntıların yanında ergenlikle ortaya çıkan sorunlarla da yüzleşmeye çalışmaktadır.  Doktorunun tavsiyesiyle bu günlüğü yazmaya başlamıştır.
 
Kısacası konu bu,ama birkere klişeler yok dizi de.Yani yakışıklı çocuğu elde etmek için zayıflama sözkonusu değil.Belki de en çok bu yüzden sevdim :)
 

 
 
Aslına bakarsanız dizi de her konuya değinilmiş,birincisi dizi kendinizi sorgulatıyor,sanki başroldeki kızımız değilde,biz terapideymişiz gibi. Olayların anlatılışı,karakterler,özellikle durum çizimlerine bayıldım,müziklerine,hem güldürüp hem ağlatabilmesine ve gerçekten doğal olunmasına...Bir aşırılık yoktu.Her şey olabilecek kadar gerçekti.
 
Fotoğraf: Rae Earl 1990lardan bir fotoğraf.( Kotlu olan o)
Orjinal
Rae Earl 1990lardan bir fotoğraf.( Kotlu olan)
 
Fotoğraf: 1x6

"Rea" karakterine bayıldım,babasını en son 6 yaşındayken görmüş ve annesiyle yaşamak zorunda kalmış.Birde annesinin Tunuslu kaçak yaşamak zorunda olduğu sevgilisi var ki,evlerden uzak.Mart kedileri gibi bi rahat durmuyolar :))
"Rea " hem babasız hem annesinden yeteri kadar ilgi görmemiş,üstelikte 16 yaşında olup şişman olan,psikolojik sorunlu bir kızımız.
Birkere çok doğal,komik ve eğlenceli.Ergenlik döneminde olduğu içinde sevgiye ve seks'e aç bir kızımız ...! :)
 
 
 
Fotoğraf: Chloe: ''Aman tanrım,onu öptüm.''
http://25.media.tumblr.com/bc58d0df848948555815f6f6487fa32e/tumblr_mj5zwjzQDr1s7zpy1o2_r1_500.gif

http://25.media.tumblr.com/543c5129b80e48f1d83c5c20b498177c/tumblr_mj5zwjzQDr1s7zpy1o3_500.gif

http://25.media.tumblr.com/da291d17a843c24e18a2235cffad7ea3/tumblr_mj5zwjzQDr1s7zpy1o5_500.gif

http://25.media.tumblr.com/5f06a9f6264499d0b71f81d977a4b980/tumblr_mj5zwjzQDr1s7zpy1o6_500.gif

http://24.media.tumblr.com/e56cd424ff9f339b4f279e0ed205e685/tumblr_mj5zwjzQDr1s7zpy1o7_500.gif

http://24.media.tumblr.com/06a000370b0e9a19ceb62a275ccfb924/tumblr_mj5zwjzQDr1s7zpy1o8_500.gif
 
"Chloe" Rae'nin çocukluk arkadaşı,dostluklarının inişli çıkışlı hallerine şahit olucaksınız.
 
 
 
 
Ben de Archie gibi arkadaş istiyorum :))
 
Aslında yazar,Fin diye bir karakterin olmadığını,ona benzer bir ardaşlığı olduğunu açıklamış.Tabii bu fanları üzmüş,yani "şişman kız güzel bulunmaz tezi" hala devam ediyor.
Ama ben dizi de ki ilişkiyi sevdim,zaten hiçbir şekilde aşağılama yok,aksine Rae çok seviliyor,onun sorunu kendini sevmemesi,yani çoğunluğun sorunu :)
 
*************
 
Her karesiyle,karakteriyle sevdiğim bir dizi oldu.
Eğer vaktiniz varsa izleyin derim :)
 
 
 
 

8 yorum:

Shemellon dedi ki...

Yazını okur okumaz izlemeye başladım. Sen nereden izliyorsun.?:)

parfümümün kokusu dedi ki...

dizimag'den izledim ben,pişman olmayacaksınız :)
burdan izleyebilirsiniz :)
http://www.dizi-mag.com/my-mad-fat-diary-1-sezon-1-bolum-izle-dizi.html

Shemellon dedi ki...

bende oradan izlemeye başlamışım zaten:) 1.sezon 2 bölümdeyim. Çok güzelmiş

Unknown dedi ki...

Kesinlikle dizi çok güzel ^^ diziye yeni başlayanlar için bir öneri :p çabuk tüketmeyin bölümleri çünkü ikinci sezon sanırım 2014'de gelecekmiş *bööhüüü* okuduğumda yıkılmıştım T___T

parfümümün kokusu dedi ki...

Shemellon,
ölemi :) seni daha da güzel bölümler bekliyor o zaman :)

Michin,
malesef ben bi gece de bitirdim,napıyım dayanamadım ki :)
Çok fazla değilmi ya 1 yıl beklenir mi? napalım sabredicez ve tekrar tekrar izlicez :)

Syhn dedi ki...

6 bölümmüş yaa izlenmez mi vakit bulunmaz mı bu kadar güzel tavsiye edildiyse?!

biraz biriktirmeli mi acaba bölümleri, alıştık tıkır tıkır izlemeye tabii beklemek zor geliyor :)

Güney Kore ve Ben dedi ki...

way guzele benzıor

parfümümün kokusu dedi ki...

Syhn,
gerçekten çok eğlenceli ve real bir dizi :)ben hataya düştüm bi gece de izledim malesef,şimdi 1 yıl bekle :) eğer becerebilirsen yavaş yavaş izle ama,bence mümkün değil :))

Kleinn,
sen nerelerdesin yahu,yazılarından ve yorumlarından mahrum kaldık :)
çok çok güzel kore dizileri kadaranlamlı ve komikti :)
izle yorumunu bekliyorum,hatta bende yeniden izlicem :)